Loading...

Senaste inläggen från bloggen ”Livet på byrån”

Här rapporterar vi om allt från kommunikationstrender och inspirerande kampanjer till intressanta undersökningar och livet på en reklambyrå i Göteborg.

Spela dig fram till din kommunikationsstrategi 2021

För att skapa kommunikation som engagerar och driver affären framåt har vi utvecklat ett nytt strategiskt verktyg - The Cordovan Game. Det är en workshop i form av ett spel, där vi tillsammans med våra kunder spelar oss fram till insikter, strategier och idéer. Här förklarar vår projektledare Ulrika Sohtell om spelreglerna, slutresultatet och fördelen med gamification i strategiarbetet.

För att skapa kommunikation som engagerar och driver affären framåt har vi utvecklat ett nytt strategiskt verktyg - The Cordovan Game. Det är en workshop i form av ett spel, där vi tillsammans med våra kunder spelar oss fram till insikter, strategier och idéer. Här förklarar vår projektledare Ulrika Sohtell om spelreglerna, slutresultatet och fördelen med gamification i strategiarbetet.

Läs mer ›

Cordovan vinner pitchen om Högskolan Väst

Nu står det klart att vi på Cordovan Communication är Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster. Vi är självklart jätteglada över vår nya kund och tror att uppdraget kommer att passa oss perfekt då vi har stor erfarenhet från skolvärlden och kommunikation mot en yngre målgrupp.

Nu står det klart att vi på Cordovan Communication är Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster. Vi är självklart jätteglada över vår nya kund och tror att uppdraget kommer att passa oss perfekt då vi har stor erfarenhet från skolvärlden och kommunikation mot en yngre målgrupp.

Läs mer ›

Lanseringskampanj för digital mäklartjänst

Värdering online, styling över nätet, digital rådgivning och virtuella visningar. Med den nya tjänsten Mäklarringen Go sker allt digitalt. Och vi på Cordovan hade äran att både skapa varumärkes- och kommunikationsstrategin, lanseringskampanjen och den nya sajten maklarringengo.se.

Värdering online, styling över nätet, digital rådgivning och virtuella visningar. Med den nya tjänsten Mäklarringen Go sker allt digitalt. Och vi på Cordovan hade äran att både skapa varumärkes- och kommunikationsstrategin, lanseringskampanjen och den nya sajten maklarringengo.se.

Läs mer ›

Vi är nominerade till Svenska Designpriset

Cordovan tillsammans med BillerudKorsnäs är i år nominerade i Svenska Designpriset. Sveriges största tävling i design. I år tävlar vi med bidraget ”Precious” och tävlingen avgörs dels av en namnkunnig jury och dels via en öppen omröstning för allmänheten. Röstningen pågår fram till den 20 september och vi hoppas självklart att du gillar vårt bidrag och vill rösta på oss på designpriset.se

Cordovan tillsammans med BillerudKorsnäs är i år nominerade i Svenska Designpriset. Sveriges största tävling i design. I år tävlar vi med bidraget ”Precious” och tävlingen avgörs dels av en namnkunnig jury och dels via en öppen omröstning för allmänheten. Röstningen pågår fram till den 20 september och vi hoppas självklart att du gillar vårt bidrag och vill rösta på oss på designpriset.se

Läs mer ›

Ledig kontorslokal mitt i centrala Göteborg

I flera år har vi hyrt ut delar av våra lokaler men nu ska våra tidigare hyresgäster flytta. Vi söker därför nya hyresgäster till ett större kontor på 125 kvm med egen ingång och med plats för cirka 14-16 personer.

I flera år har vi hyrt ut delar av våra lokaler men nu ska våra tidigare hyresgäster flytta. Vi söker därför nya hyresgäster till ett större kontor på 125 kvm med egen ingång och med plats för cirka 14-16 personer.

Läs mer ›

Semestertider

Semestern närmar sig och vi vill önskar er alla en härlig sommar. Vårt kontor kommer att vara stäng vecka 29-31. Vid behov kan du ändå alltid nå oss på växeln eller ringa din kontaktperson hos oss.

Semestern närmar sig och vi vill önskar er alla en härlig sommar. Vårt kontor kommer att vara stäng vecka 29-31. Vid behov kan du ändå alltid nå oss på växeln eller ringa din kontaktperson hos oss.

Läs mer ›

Medietrender i coronatider

Coronapandemin har påverkat mediekonsumtionen världen över. Här tittar vi närmare på studier om de förändrade medievanorna och tipsar om hur du kan nå ut i coronabruset.

Coronapandemin har påverkat mediekonsumtionen världen över. Här tittar vi närmare på studier om de förändrade medievanorna och tipsar om hur du kan nå ut i coronabruset.

Läs mer ›

Roffes Språklåda: Stavning

Varför ska det vara så viktigt att stava rätt om alla ändå förstår vad som menas? Vi levde ju gott utan stavningsregler i flera hundra år. Nu är Roffes Språklåda här igen – den här gången med funderingar kring just stavning. Läs och häpna.

Varför ska det vara så viktigt att stava rätt om alla ändå förstår vad som menas? Vi levde ju gott utan stavningsregler i flera hundra år. Nu är Roffes Språklåda här igen – den här gången med funderingar kring just stavning. Läs och häpna.

Läs mer ›

Så lyckas du med digitala event

Hur gör man med events och föreläsningar i coronatider? Ska man ställa in eller ställa om? Vi röstar på det sistnämnda och faktum är att det finns många fördelar med digitala event. Bland annat kan du nå betydligt fler människor, när du inte begränsas av en fysisk plats som människor måste ta sig till. Dessutom kan du genomföra till exempel ett webinar till en bråkdel av kostnaden då lokalhyra, resekostnader och andra faciliteter utgår. Men hur genomför man ett digitalt event? Här delar vi med oss av några tips.

Hur gör man med events och föreläsningar i coronatider? Ska man ställa in eller ställa om? Vi röstar på det sistnämnda och faktum är att det finns många fördelar med digitala event. Bland annat kan du nå betydligt fler människor, när du inte begränsas av en fysisk plats som människor måste ta sig till. Dessutom kan du genomföra till exempel ett webinar till en bråkdel av kostnaden då lokalhyra, resekostnader och andra faciliteter utgår. Men hur genomför man ett digitalt event? Här delar vi med oss av några tips.

Läs mer ›

Kriskommunikation – vår 5 bästa tips

Covid-19 har vänt upp och ner på vår vardag. Många företag har hamnat i svåra situationer och ställts inför olika typer av kriser. Något som kan leda till negativ uppmärksamhet i sociala medier och press. Så hur ska företag på bästa sätt kriskommunicera? Här har vi samlat våra bästa tips.

Covid-19 har vänt upp och ner på vår vardag. Många företag har hamnat i svåra situationer och ställts inför olika typer av kriser. Något som kan leda till negativ uppmärksamhet i sociala medier och press. Så hur ska företag på bästa sätt kriskommunicera? Här har vi samlat våra bästa tips.

Läs mer ›