Varje år arrangerar byrånätverket E3 Network en reklamtävling för sina medlemmar. I årets upplaga av tävlingen vann vi ett meriterande silver för kampanjen ”Circle for Life” för Getinge.
Kampanjen ”Circle for Life” producerade vi på uppdrag av det globala medtech-bolaget Getinges Sterile Supply Management-avdelning. Utmaningen de hade var att göra deras kunder uppmärksamma på Getinges helhetserbjudande för att optimera flöden inom sjukhusets rengöring, desinfektion och sterilgodshantering. Kampanjens budskap ”Circle for Life” är en omarbetning av bolagets övergripande koncept ”Passion for Life”. Filmen som ni ser här var central i kampanjen och producerades tillsammans med Oddway.
Kampanjen ”Circle for Life” fick i reklamtävlingen "Best of International" näst högst overall score av alla, så vi är såklart både stolta och glada över att plocka hem ett silver till byrån.
Cordovans medlemskap i E3 innebär att vi har tillgång till 600 erfarna reklamare representerade på 20 olika marknader världen över. Nätverket arrangerar även årligen en tävling där varje byrå får ta med ett case på en lyckad kampanj och bli bedömd av de andra byråerna.