Efterfrågan på rörligt material till webben och sociala medier växer. Och visst jobbar vi med film. Men allt kan man inte fånga med en kamera. Därför har vi hos oss specialister på att göra animerade filmer. Det är perfekt för att pedagogiskt åskådliggöra hur något fungerar eller hur något är uppbyggt. Som i Renault Försäkrings fall som ville kommunicera vad man ska tänka på när man köper en begagnad bil.
På Renault Försäkrings hemsida finns, förutom information om försäkringarna, även matnyttigt innehåll som ska underlätta billivet på olika sätt.
En kategori på sajten är vikt för den som vill veta vad som är bra att tänka på när man ska köpa en begagnad bil. Innehållet på sajten är väldigt matigt, och för att knyta ihop innehållet så valde vi att sammanfatta informationen i en kort animerad film.
Syftet är att mottagaren snabbt ska kunna ta till sig information och bli sugen på att läsa mer. Innehållet baseras på de ikoner som ingår i Renaults grafiska profil, och tanken är att fler filmer av samma typ ska produceras framöver, för att göra innehållet på sajten mer lättillgängligt.