Loading...

Alla är lika i Närhälsans senaste kampanj

När vi på Cordovan Communication fick uppdraget att kommunicera Närhälsans helhetserbjudande valde vi att lyfta varumärkets filosofi: Att vara en inkluderande kraft.

Närhälsan är Sveriges största aktör inom primärvård och hjälper människor på sina vårdcentraler, rehabmottagningar och barnavårdscentraler. Närhälsan ville göra en kraftfull och emotionell kampanj och syftet var att stärka uppfattningen av Närhälsan som en trygg, omtänksam, pålitlig och nytänkande aktör. 

Kampanj i tv och sociala medier

När vi fick uppdraget att kommunicera Närhälsans helhetserbjudande valde vi att lyfta varumärkets filosofi: Att vara en inkluderande kraft, tillgänglig för alla människor oavsett ursprung, kön, religion, samhällsklass eller livssituation. 

Kampanjen vände sig till alla invånare i Västra Götaland. Resultatet blev en reklamfilm på TV4 regionalt, filmer i sociala medier och i Närhälsans egna kanaler. Dessutom har vi uppdaterat mottagningarnas marknadsmaterial inklusive annonser, DR och affischer.

För film och foto samarbetade vi i kampanjen med produktionsbolaget Superstudio. Musiken i filmerna är Maia Hirasawas ”Vacker och ful”.

Stor spridning och positiv feedback i sociala medier

Under hösten spreds filmer via Facebook och Instagram och på kort tid nådde dessa över 770 000 exponeringar. Filmerna mottogs också väl av målgruppen och bidrog till en mängd gilla-markeringar, klick på hemsidan men även glada tillrop i sociala medier. Till exempel kommenterade många inläggen och berättade hur bra de tycker att ”deras” Närhälsanmottagning är.