Glada nyheter. Vår forne kollega Christoffer Saltelid är tillbaka på byrån igen. Christoffer har tidigare jobbat på Sunny Side Up, Cordovan och nu senast på Digitas LBi. Men den 22 maj återvände han till oss på Cordovan som Digital Art Director.
– Det känns fantastiskt bra att börja på Cordovan. Jag har saknat alla härliga kollegor. Och så ser jag fram emot att jobba med byråns både nya och gamla kunder, säger Christoffer Saltelid.
Christoffer kommer närmast från den digitala byrån Digitas LBi där han var anställd som Art Director och arbetade med fokus på webbdesign. Dessförinnan jobbade han hos oss på Cordovan som 2014 gick samman med hans tidigare arbetsplats Sunny Side Up. Christoffer har även studerat Reklam och Marknadsföring i Göteborg (numera "Art Director & Copywriter" på skolan Yrgo) samt läst marknadsföringsprogrammet på Högskolan i Halmstad.
"Namnet på dörren är detsamma men på många sätt känns det som en helt ny byrå" Christoffer Saltelid.
– Namnet på dörren är detsamma men på många sätt känns Cordovan som en helt ny byrå. Nya kollegor, satsningen på The Cordovan Game och medlemskapet i E3 är bara några exempel på saker som förändrat och stärkt byrån, säger Christoffer.
I samband med att Mikael Stenberg blev ny vd 2015 startade Cordovan ett förändringsarbete för att förtydliga byråns position och samtidigt möta nya krav från marknaden.
Resultatet blev bland annat ett helt nytt verktyg – The Cordovan Game! Ett spel och en process där vi tillsammans med våra kunder spelar oss fram till insikter, strategier och idéer som ökar engagemanget för deras varumärken. Som ett led i förändringsarbetet ingår även Cordovan nu i det internationella byrånätverket E3. Det betyder att byrån på ett effektivare sätt kan möta kunders utmaningar lokalt som globalt i och med ett samarbete med byråer världen över. Sist men inte minst har Cordovan satsat på ny kompetens och genomförde nyligen en rekryteringskampanj som kommer att innebära fler anställningar framöver.
"Christoffer är idéstark när det gäller design såväl som digitala lösningar" Mikael Stenberg.
– Vi är oerhört glada över vår senaste rekrytering. Av egen erfarenhet vet vi att Christoffer är idéstark när det gäller design såväl som digitala lösningar. Dessutom är han en uppskattad medarbetare – av både kunder och kollegor, säger Mikael Stenberg, vd på Cordovan Communication.
Som Digital Art Director kommer Christoffer att ansvara för att ta fram idéer samt visualisera och förverkliga dem. Detta inkluderar allt från storyboards, mockups, grafiska profiler, mässkoncept och reklamkampanjer, men även produktlanseringar, globala webbar och produktioner för VR.
Han kommer dessutom att återigen få nöjet att arbeta tillsammans byråns webbutvecklare, PR-strateger, projektledare, art directors och copywriters – som alla arbetar mot samma mål: att skapa kommunikation som engagerar.