Kan frustration göra oss mer kreativa? Vad är nyckeln till framgång på jobbet? Vad kan marknadsförare vinna på att förlora kontrollen över sitt varumärke? TED-talks, ”Idéer värda att sprida”, är korta föredrag på alla möjliga olika teman. Vi delar här med oss av fem Ted-talks som inte bara kan inspirera dig i ditt kommunikationsarbete, du kan även lära dig någonting om dig själv och hur du kan fungera lite bättre på din arbetsplats.
Tim Harford håller ett föredrag om kreativitet. Kan exempelvis svårlästa typsnitt göra oss mer kreativa? Vad gör lite motstånd och hinder för oss i vår kreativa process?
Erin McKean uppmuntrar oss att skapa nya ord och ger oss verktygen för att kunna låta ordskapandet börja.
Kanske tror vi att vi blir lyckliga av att prestera mer, men kan vi tänka tvärtom? Psykologen Shawn Achor menar att optimism inspirerar oss att bli mer produktiva.
Chris Anderson talar om vikten av idéer och hur du delar din idé på bästa sätt med publiken.
I ”Your brand is what other people say about you when you’re not in the room” ger Tim Leberecht oss tre idéer om att acceptera förlorandet av kontroll och använda det som en drivkraft för att återta ditt företags värderingar.
Text: Emelie Hagbranth PR-praktikant.