Loading...

Lanseringskampanj för digital mäklartjänst

Värdering online, styling över nätet, digital rådgivning och virtuella visningar. Med den nya tjänsten Mäklarringen Go sker allt digitalt. Och vi på Cordovan hade äran att både skapa varumärkes- och kommunikationsstrategin, lanseringskampanjen och den nya sajten maklarringengo.se.

Till skillnad från en traditionell mäklare som du vanligtvis träffar fysiskt för värdering, visning med mera – sköts allt digitalt via Mäklarringen Go. Mer konkret ansvarar Mäklarringen för värdering, digitalt visningsmaterial, annonsering, budgivning och köpekontrakt. Visningen däremot arrangeras av bostadsägaren som väljer att visa sitt objekt antingen virtuellt i 360 grader eller fysiskt på plats. Det innebär kort sagt att mäklaren behöver lägga mindre tid på varje bostadsförsäljning vilket minskar kostnaderna för säljaren som tar ut en större del av vinsten själv. 

"Vi såg ett gap mellan säljare som önskar sig fullt fysiskt stöd av traditionella mäklare och säljare som "kan själv". Vi på Mäklarringen identifierade här en möjlig lösning där allt sker digitalt och säljaren får ett smart, kostnadseffektivt och enkelt stöd genom hela affären." Eva Lundqvist Mäklarringen

En grymt smart idé tycker vi på Cordovan. I ett första steg tog vi fram en varumärkes- och kommunikationsstrategi för Mäklarringen Go. Utifrån den skapades sedan en webbplats och inte minst en lanseringskampanj.

Kampanjidén: ”En digital mäklartjänst. Till fast pris.” bygger på att inspirera målgruppen att hitta sin inneboende mäklare.  Samtidigt som vi lyfter fram enkelheten i att låta Mäklarringen Go sköta allt det praktiska – från värdering, annonsering och utformning av köpekontrakt.

Vad gäller kanalval vände vi oss till sociala kanaler och radio för att optimera räckvidden i målgruppen (här kan du lyssna på radiosporten). Den ny webben kan du spana i på maklarringengo.se och annonserna för både sociala medier och utomhus ser du nedan.

"Såhär i Covid19-tider kunde timingen för den här typen av digital tjänst inte varit mer passande. Intresset är kort sagt stort för Mäklarringen Go och allt fler upptäcker nu fördelarna med att sälja sin bostad digitalt. En trend vi tror på även efter pandemin." Eva Lundqvist Mäklarringen

Intresset har varit stort redan från lanseringen, med bostadsägare som väljer att sälja sin bostad via den nya digitala mäklartjänsten. Dessutom har Mäklarringen Go uppmärksammats i media via artiklar som "Digital mäklartjänst öppnar nya dörrar på bostadsmarknaden" och "Mäklarvärlden satsar på ny teknik i coronatider".Tidningen Mäklarvärlden gjorde även en twitterintervju med Mäklarringen (som även kommer att publiceras i deras tryckta tidning inom kort).