För att skapa kommunikation som engagerar har vi vårt eget verktyg, The Cordovan Game. Ett fysiskt spel och en workshop där vi tillsammans med dig som kund identifierar de drivkrafter och barriärer som finns för att engagera målgruppen.
Spelplanen för marknadskommunikation har ritats om. Varje dag lanseras nya mediekanaler, köpprocesserna blir alltmer komplexa och konsumenternas makt fortsätter öka. För att hjälpa våra kunder har vi utvecklat The Cordovan Game. En workshop och ett strategiskt verktyg där vi involverar företagens marknadsavdelning och ledningsgrupper för att de ska förstå sin marknad på djupet, och på så vis lyckas engagera sina målgrupper på ett sådant sätt att det driver affärsnytta.
I spelet samlas vi runt spelplanen för att gemensamt dela och diskutera kunskaper och erfarenheter om bland annat målgruppen, medievanor, kategorin, konkurrenter och kundens köpbeteende. Ett kul spel blir på så sätt ett effektivt verktyg för att lösa mysterier kring kundresan, komma till viktiga insikter om positioneringspusslet och skapa den ultimata touchpoint-strategin.
Genom vår spelmetod lägger vi grunden för en kommunikationsstrategi. Och utifrån våra insikter tar vi sedan fram koncept, idéer, content och aktiviteter som guidar köparen – via väl definierade touchpoints – på en resa från kännedom och intresse till köp och lojalitet. En resa som i slutändan kommer att stärka ditt varumärke och din affär.
Vill du veta mer om The Cordovan Game? Kontakta Mikael Stenberg hos oss på mikael.stenberg@cordovan.se eller +46 (0)708 79 82 81